torsdag 31 januari 2013

Drömmen om att bo vid havet

Foto
 foto. CABANAS-DE-TAVIRA-O-VERDADEIRO-PARAISO
 
 
Jag har länge drömt om att bo vid havet och mitt mål är att jag någon gång i mitt liv också ska göra det. Jag har inte sagt att det måste vara något speciellt hav bara jag kan höra vågornas brus. Men helt klart vore det roligt om jag kunde bo i mitt älskade Portugal.
 
Ni som känner mig vet hur mycket jag älskar att åka dit. Där finner jag lugnet och där mår jag bra. Älskar att känna de ljumma vindarna på kvällarna. Att sitta i halvmörkret och höra alla ljuden och känna vindarna som drar förbi. Det är höjden av lycka.
 
Det blir inte sämre av att mentaliteten i landet passar mig och livet för en "utlänning" är lätt. Sen blir det lättare om man kan språket men det fungerar ändå så bra.
 
Jag fortsätter att drömma, drömma om att kunna bo där stora delar av året eller permanent. Och vem vet, drömmar slår in. Så en dag så har jag min lägenhet och kan åka dit när jag vill. Och då får ni gärna komma och hälsa på i mitt paradis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar