tisdag 15 januari 2013

En grå tisdag

Jag har många i min närhet som tycker att jag är gnällig när det gäller vädret. Och det är jag, skäms inte över det heller. Vad är det för fel med att tycka om vackert väder? Jag gillar när det är sol och varmt och man kan gå utan strumpor i skorna. Tycker inte om när man måste bylta på sig en massa kläder och allt är bara blött, grått och moddigt. Som det är idag.

Jag är ingen vintermänniska. Det har blivit tydligare med åren att jag borde bo i ett annat klimat. Men tyvärr så måste jag försörja mig också. Men dyker chansen upp att kunna flytta söderut, långt söderut, så kommer jag att ta den. Är trött på vinterdepp utan vill ha ljumma vindar. Därav namnet på bloggen.

När jag sitter nere i Portugal och känner ljumma vinder svepa runt mig då mår jag bra. Ljumma vindar står för min dröm att kunna på i Portugal under stora delar av året. Och drömmar kan slå in.

Så varje morgon när jag går till jobbet och det är mörkt och kallt tänker jag att det är en dag närmare till våren. Det hjälper lite i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar