måndag 4 februari 2013

Att längta efter ljuset och värmen


 
I lördags var jag på bröllopsfest i Västerås. Det var min systerson som gifte sig. Det var väldigt trevligt. Trevlig stämning, bra orkester, god mat och god dryck. Men mitt under kvällen så fick jag sådan längtan ner till Portugal. Troligtvis berodde det på att vi pratade en hel del om Portugal under kvällen. Men jag tror också att det handlar om längtan efter sol och värme. Och ljuset.
 
Jag längtar efter ljusa kvällar, kunna sitta på balkongen och se flygplanen passera förbi och drömma mig bort. Att kunna njuta av ljusa kvällar och inte vara så fruktansvärt trött. Min tröttklocka slår till så fort det blir mörkt. Det är svårt att orka göra någonting när jag kommer hem utan det blir gärna att sjunka ner framför TVn.
 
Men nu är det inte långt bort innan vårljuset kommer och värmen. Vi kan snart plocka av oss våra vinterkläder och ta på oss lättare jackor och lämna mössa och vantar hemma. Vi kan snart gå barfota i skorna och slippa strumpor. Vi kan snart sitta ute och dricka vin på någon härlig servering. Vi har mycket att se fram emot.
 
Så det är bara att hålla ut och snart är både februari och mars förbi och sen kommer våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar