torsdag 7 februari 2013

Omtänk är framtänk

Idag blir det ingen bild. Måste öka på mitt bildarkiv men det får bli en annan gång. Tänkte rapportera vad som egentligen hände igår med mitt omtänk.

Jag har haft många funderingar kring mitt framtida boende. Dels rent ekonomiska men också det att jag bor tre trappor utan hiss och jag blir inte yngre (och det är svårare att bli lättare också).

Det som mest legat i mina tankar är att köpa en liten 1:a i ett hus med hiss. Billig hyra och inte alltför dyr. Kunde få vara sliten istället så kunde jag rusta den som jag vill ha den. Min tanke var också att rusta köket i den lägenhet jag har för att kunna få ut lite mer för den när jag säljer den. Men jag har redan varit med om stora köksrenoveringar så det kändes motigt.

Men igår bestämde jag mig för att jag ska ha en hyresrätt och en nybyggd. Som tur är så byggs det en del i Väsby så det är mycket på gång. Så när jag kom till jobbet så skrev jag in mig i bostadskön hos Väsbyhem och sen kollade jag vad dom har. Och Bingo!

På andra sidan gatan från där jag bor ska det byggas ett fantastiskt område med blandade lägenheter med härliga balkonger, mycket grönt och mycket vatten. Ser jättefint ut. Byggstart september 2013 och inflyttning årsskiftet 2014/2015. Passar mig utmärkt. Vid det årsskiftet börjar mitt nya liv då jag ska bestämma över min almanacka. Alla mina uppdrag jag har idag är borta då och då blir mitt liv mitt eget. Så vad passar inte bättre än att få flytta in i en nybyggd lägenhet. Sen gäller det bara att min kötid räcker. Men enligt Väsbyhem så behövs det oftast inte så lång kötid till nybyggen för att hyran är rätt hög. Så jag har stor förhoppning att det ska gå bra.

Min nuvarande lägenhet är sonen, åtminstone i dagsläget, intresserad av att köpa, annars säljer jag den på den öppna marknaden.

Igår fick jag devisen - omtänk är framtänk. Och det här är verkligen ett omtänk och som ger framtänk.

En sten föll från mitt hjärta när jag tagit detta beslut. Inser också att jag vill inte äga något som kostar pengar att äga, så snart säljer jag bilen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar